I jo per a què necessito un Community Manager?

I jo per a què necessito un Community Manager?

Molta gent ens pregunta: ‘I jo per a què necessito un Community Manager o algú que em gestioni les xarxes socials si ja domino Facebook!’. Sí, clar, no tenim cap dubte que tots sabem gestionar el nostre perfil personal, cadascú a la seva manera, n’hi ha que publiquen molt, n’hi ha que només miren i n’hi ha que comparteixen molt, totes les formes són vàlides. Però, si del que parlem és de gestionar un compte de Facebook, Instagram o Twitter d’una empresa o entitat, llavors sí que hi ha unes regles i unes gestions que potser no tots dominem.

Hem de tenir clar que les xarxes socials del nostre negoci són la cara visible, la nostra targeta de presentació a internet, i tot el que pengem ens identifica i diu molt de nosaltres. Així que, tal com cuidem la nostra pròpia imatge, la del nostre local, la del personal, és molt important cuidar la imatge que centenars de persones poden veure de nosaltres a la xarxa.

Per això és important que algun professional tingui cura de què es diu, de com es diu, de les imatges que pengem, de les nostres respostes o de la periodicitat dels nostres missatges. El contingut és important, però les formes, la correcció ortogràfica i la intencionalitat del missatge, és clau per aconseguir allò que pretenem. Si això falla, la nostra comunicació no serà la idònia, i serà llavors quan pensarem que la utilització de les xarxes socials no val la pena i les acabem deixant de banda.

El Community Manager, o gestor de xarxes socials, va molt més enllà de la sola publicació de post a les xarxes, aquest és el penúltim pas, dins d’una llarga cadena, on entra la planificació, gestió, publicació i lectura de resultats. A més, hem de saber llegir en cada moment, què és el que una empresa necessita, ja sigui a través de la publicació de post, imatges o vídeos, o la inserció d’anuncis a Facebook per tal d’arribar a l’audiència desitjada. Però d’això, ja en parlarem amb més profunditat en futurs post.