Història d’una bona campanya de comunicació

Història d’una bona campanya de comunicació

Molts cops ens preguntem com fer campanyes que comuniquin la nostra idea, se’ns acudeixen moltes opcions però ens solem trobar amb un gran impediment, els recursos econòmics.
Ja de per si és complicat arribar al nostre públic amb pocs recursos, és molt més difícil fer-ho en campanyes polítiques, per una raó evident, són partidistes, hi trobaràs als teus donant suport i als contraris rebutjant la campanya. Tot i això, sempre es poden sobrepassar les barreres marcades.
Aquest és el cas que ens ha sorprès aquest matí, ja a primera hora, diferents membres de l’esquerra alternativa catalana han tuitejat que a diferents fonts de Barcelona i de l’àrea metropolitana han aparegut aneguets grocs de plàstics.

Així la ‘febre’ dels aneguets s’ha anat estenent per les xarxes socials amb fotos de llocs tant cèntrics com la Plaça Catalunya de Barcelona. En moltes d’aquestes piulades hi anava enllaçada la web, itambelaigua.cat i el hashtag #aneguets.
La web contenia un compte enrere que tenia la seva finalització a les 11:30 h del matí. A aquella hora s’ha descobert l’enigma, la pàgina web, realitzada des de CUP AMB, contenia un sol missatge, Movem-nos, amb una sola plana i el vídeo de la campanya.

Després de la publicació del vídeo, aquest també s’ha pujat a Facebook a la pàgina de CUP Països Catalans, en tan sols un dia ja té més de 34.000 visionats al Facebook, ha estat compartit 1.000 cops, amb més de 1.000 reaccions i gairebé 30 missatges. A més a Youtube ja compta amb més de 3.000 visutalitzacions.

Així el cost de la campanya ha estat realment baix, el preu dels ànecs (si ens fixem en algunes de les fotos, aquestes no són reals, es pot comprovar fent una recerca a Google: patitos de goma), el domini i la realització de la landing page, i això sí, l’elaboració d’un vídeo elaborat i amb ganxo que es converteix en viral en molt poc temps.

La campanya ha estat difosa pel telenotícies de TV3 i enllaçada a la web del 324 i a més ha estat Trending Topic a Barcelona amb el hashtag #aneguets, amb més de 3600 tweets.

Aquest seria un gran exemple de què es poden fer campanyes diferents, innovadores, xocants, amb un pressupost limitat. Sense dubte, un model a seguir.